Posiadając samochód musimy pamiętać o wielu czynnościach serwisowych. Niektóre z nich są mniej ważne, inne kluczowe. Do tych najważniejszych zaliczyć można wymianę oleju i wymianę rozrządu. Zaniedbanie zwłaszcza tej drugiej czynności może mieć poważne konsekwencje. Zerwanie rozrządu może doprowadzić do spotkania tłoków z zaworami, co wiązać się będzie ze skomplikowanym i kosztownym remontem silnika, którego cena może nieraz przekroczyć wartość auta, zwłaszcza jeśli mowa o autach starszych. Dlatego lepiej zawczasu wymienić rozrząd. Kiedy? O tym informuje książka serwisowa określająca terminy podstawowych czynności serwisowych, czasem warto jednak zasięgnąć opinii mechaników. Producenci czasem nazbyt optymistycznie określają trwałość poszczególnych podzespołów. Zwykle zaleca się wymianę rozrządu co kilkadziesiąt tysięcy kilometrów. Nie jest to skomplikowana i droga czynność serwisowa, przynajmniej w przypadku starszych i prostszych w budowie modeli. W nowoczesnych, drogich samochodach prosta wymiana rozrządu okazuje się nie taka prosta i może pochłonąć spore kwoty. Kiedy jeszcze warto wymienić rozrząd? Na pewno kupując używane auto. Do zapewnień poprzedniego właściciela podchodzić należy z rezerwą. Rozrząd jest tak newralgicznym elementem, że lepiej wymienić go zapobiegawczo, by cieszyć się spokojem. Przy wymianie rozrządu najczęściej dokonuje się także wymiany pompy wody, jako że jej wymiana i tak wymaga zdemontowania rozrządu. Nie watro tu kręcić nosem na dodatkowe koszty i wykonać te dwie czynności serwisowe za jednym zamachem.
Regularna wymiana rozrządu to jedna z najważniejszych czynności serwisowych, o której musimy pamiętać. Oszczędzanie w tej kwestii może mieć bardzo poważne i bardzo kosztowne konsekwencje.